Pilnībā elektrisko BMW automobiļu pārdošanas apjomi jūlijā pieauga par vairāk nekā trešdaļu, lai gan Vācijas autoražotājs gada laikā joprojām atpaliek no Tesla.
Jūlijā BMW pirmo reizi dominēja Eiropas elektromobiļu tirgū, reģistrējot pieprasījuma pieaugumu, kamēr citi konkurenti cīnījās ar grūtībām.
Saskaņā ar pētījumu uzņēmuma Jato Dynamics datiem Vācijas autoražotājs jūlijā pārdeva 14 869 pilnībā elektriskos automobiļus, kas ir par 35 % vairāk nekā pērn.
Tesla savukārt pārdeva 14 561 elektromobili, kas ir 16 % gada kritums.
Šīs pārmaiņas liecina par pieaugošo konkurenci Eiropas elektromobiļu tirgū, jo tradicionālie autoražotāji, piemēram, BMW, samazina atpalicību no Tesla, kas jau ilgu laiku dominē šajā nozarē.
Runājot par plašāku tirgu, Jato dati liecina, ka eiropieši, lai arī izvēlas elektroautomobīļus, tomēr pieaugums kopumā nebūt nav tik liels, kā varētu domāt. Tā pagājušajā mēnesī reģistrēto elektromobiļu skaits ir samazinājies par 6 % salīdzinājumā ar 2023. gada jūliju.
“Skaidrības trūkums par stimuliem un elektromobiļu nākotni joprojām ir šķērslis patērētājiem, kas apsver iespēju iegādāties elektromobili,” sacīja JATO Dynamics globālais analītiķis Felipe Munozs.
Vācija decembrī, samazinot izmaksas, pārtrauca savu EV subsīdiju programmu, kas pamudināja ražotājus pārdomāt savas elektrifikācijas stratēģijas.
Līdz šim BMW, salīdzinot ar konkurentiem, ir izdevies izkļūt salīdzinoši neskarts, ko daži analītiķi skaidro ar klientu lojalitāti zīmolam.
Daži eksperti ir arī izteikuši pieņēmumu, ka Tesla izpilddirektora Ilona Maska polarizējošie politiskie izteikumi varētu kaitēt ASV uzņēmuma pārdošanas apjomiem.
Neskatoties uz to, Tesla joprojām ir līderis, vērtējot no gada sākuma līdz šim pārdoto automobiļu kopskaitā 178 700 automobiļu.
Otrajā vietā ir BMW ar 97 525 pārdotiem automobiļiem, bet trešajā vietā ir Volkswagen ar 88 445 pārdotiem automobiļiem.